Γραφείο με άποψη



Πώς η διακόσμηση μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα των εργαζομένων;


H παραγωγικότητα των εργαζομένων, είναι διαπιστωμένο πως δεν εξαρτάται μόνο από την καλή θέληση του εκάστοτε ατόμου αλλά και από το περιβάλλον του. Ακολουθήστε μερικά εύκολα tips και θα δείτε την παραγωγικότητα να παίρνει την ανιούσα.

  • Χρώμα
Πρόκειται για το βασικότερο ίσως στοιχείο της διακόσμησης ενός χώρου που έρχεται σε άμεση συνάρτηση με την ψυχολογία. Έρευνες έχουν επιβεβαιώσει πως το κάθε χρώμα επιδρά διαφορετικά στο νευρικό μας σύστημα. Το μωβ για παράδειγμα, ενισχύει την έμπνευση, άρα θεωρείται  ιδανικό για δημιουργικά γραφεία (διαφημιστικές, γραφιστικές τέχνες, κ.λπ.). Το καφέ παραπέμπει στη σοβαρότητα και την πυγμή, άρα θα ταίριαζε τέλεια σε ένα γραφείο ή μία αίθουσα συσκέψεων όπου λαμβάνονται αποφάσεις. Ανάλογα λοιπόν με το αντικείμενο της εργασίας μας, πρέπει να ακολουθήσουμε και το ιδανικό χρώμα.
Το χρώμα σε έναν εργασιακό χώρο, δεν είναι απαραίτητο να βρίσκεται παντού. Ούτε καν στους τοίχους. Μπορείτε να πετύχετε ένα όμορφο αποτέλεσμα, χρησιμοποιώντας χρώμα στα καθίσματα, σε μία εσοχή, με μία ταπετσαρία, με αντικείμενα ή με τέχνη. Έτσι θα κάνετε πιο οικείο το περιβάλλον για τους εργαζόμενους και εύκολο στην καθημερινή προσαρμογή.
  • Φωτισμός
Βασικότατος παράγοντας για εργασία χωρίς άσκοπη κούραση. Το τεχνητό φως, ανάλογα τις συνθήκες του φυσικού φωτισμού, πρέπει να μελετηθεί ώστε να είναι ο ιδανικός για την κάθε εργασία. Άλλος φωτισμός χρειάζεται π.χ. για ένα χώρο συσκέψεων, άλλος για ένα γραφείο όπου γίνεται δουλειά σε υπολογιστές, άλλος για γυμναστήρια, για ιατρεία, κ.λπ. Δώστε βάση λοιπόν, στη σωστή επιλογή φωτισμού για την αποδοτικότερη εργασία των εργαζομένων.
  • Οργάνωση-αποθηκευτικοί χώροι
Όλοι θα το έχετε παρατηρήσει πως σε μία επιφάνεια εργασίας με πολλά αντικείμενα και χαρτιά δεξιά και αριστερά δεν μπορούμε να αποδώσουμε το ίδιο καλά όπως σε ένα τακτοποιημένο γραφείο. Σημαντικότατη βοήθεια για να πετύχουμε την οργάνωση της επιφάνειας του γραφείου μας, είναι μία σωστά μελετημένη επιλογή από μολυβοθήκες, δίσκους εγγράφων, κ.λπ.
Αντίστοιχα και οι αποθηκευτικοί χώροι πρέπει να μελετηθούν όσο το δυνατόν καλύτερα, ώστε να αποφευχθεί το άσκοπο ψάξιμο φακέλων, δειγμάτων, υλικών και ό,τι μπορεί να περιλαμβάνει ένας χώρος εργασίας.
Με τη σωστή οργάνωση, λοιπόν, κερδίζουμε διπλά αφού προσηλωνόμαστε στην εργασία μας χωρίς να μας τραβούν την προσοχή λογαριασμοί, παλιές σημειώσεις, cd, διαφημιστικά κ.ά. ενώ ταυτόχρονα, γλιτώνουμε χρόνο και αποφεύγουμε τη νευρικότητα που δημιουργείται όταν δεν βρίσκουμε αμέσως ό,τι χρειαζόμαστε.
  • Εργονομία
Σημαντικότατος παράγοντας για ξεκούραστη εργασία άρα και αποδοτικότητα είναι η εργονομία. Αυτή επιτυγχάνεται με τη σωστή επιλογή επίπλων και κυρίως με το ιδανικό κάθισμα για κάθε εργασία. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή όταν εξοπλίζετε τον επαγγελματικό σας χώρο και μην αποφασίσετε καθαρά βάσει κόστους αλλά βάσει λειτουργικότητας και εργονομίας…θα ανταμειφθείτε άμεσα για τις σωστές σας επιλογές, αφού η ώρα περνάει πιο δύσκολα σε μία άβολη καρέκλα απ’ ότι στο ιδανικό κάθισμα, καθώς εργάζεστε.
(Πηγή:  Ανναστέλλα Λαζάρου, blog.businesscoachinglab.gr)